تحولات لبنان و فلسطین

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتقای آموزش را در گرو حفظ منزلت معلم دانست و گفت: پیام جامعه فرهنگیان را از زبان نمایندگانشان کاملاً دریافت کردم که در کف آموزش و پرورش چه اتفاقاتی می‌افتد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: ارتقای آموزش در گرو حفظ منزلت معلم است

علیرضا کاظمی با اشاره به دیدگاه رئیس جمهور به آموزش و پرورش، اظهار کرد: دکتر پزشکیان توانست الگوی جدیدی از تشکیل دولت را به جامعه ارائه بدهد که با حفظ چارچوب‌های فکری نیز می‌توان چتری بر جامعه پهن کرد که همه طیف‌های فکری زیر آن قرار بگیرند.

وی درباره وضعیت حضورش در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طی دو روز گذشته تقریباً با ۲۹۰ نماینده در کمیسیون‌ها با موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی صحبت داشتیم که به لطف خداوند ارتباطات خوبی شکل گرفت و این موضوعات رصد شد.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس خواست تا آموزش و پرورش به صورت مجموعه واحد دیده شود و به آن کمک کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: با حضور در مجلس، پیام جامعه فرهنگیان را از زبان نمایندگانشان کاملاً دریافت کردم که در کف آموزش و پرورش چه اتفاقاتی می‌افتد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان را دلسوزانه به من منتقل کردند.

وی تاکید کرد: فصل مشترک دغدغه تمامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس،‌موضوع ساماندهی نیروی انسانی و تغیین تکلیف نیروهای نهضتی و خرید خدمات بود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم، تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم‌ توسعه را از دیگر اولویت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: تحقق عدالت آموزشی، تاثیر سوابق تحصیلی، نصیب برابر آموزشی، کمبود فضاهای آموزشی، محتوای کتب درسی، اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای شان معلمان و جایگاه آموزش و پرورش از دیگر دغدغه‌های نمایندگان بود.

وی با ابراز رضایت از ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: پیش از این، زیرنظام‌های سند تحول نگاشته شده بود اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد، اما اکنون با ابلاغ نقشه راه سند می‌توان به تحقق و اجرای آن امیدوار بود.

کاظمی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه، مدرسه قوی شده است، تصریح کرد: سند تحول، مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله می‌داند.

وی تصریح کرد: بر این باوریم اگر آموزش بخواهد ارتقا پیدا کند، باید مبتنی بر حرمت، شان، منزلت و مرجعیت معلمی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.